ژاپن برنامه‌های خود را برای پرتاب ماهواره‌های تجسسی ارتقا یافته در سومین پرواز موشک پرچم‌دار جدید اعلام کرد.


توکیو (AP) – آژانس فضایی ژاپن روز جمعه اعلام کرد که برنامه ای برای راه اندازی یک ارتقاء بزرگ در سیستم تصویربرداری ماهواره ای خود را همزمان با آزمایش موشک پرچمدار جدید خود اعلام کرد.

آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن می گوید که موشک H3 بعدازظهر 30 ژوئن از مرکز فضایی تانگاشیما در جزیره جنوب غربی ژاپن پرتاب خواهد شد و یک پنجره پرتاب تا پایان جولای ادامه خواهد داشت.

این موشک حامل ماهواره رصد زمینی پیشرفته به نام ALOS-4 خواهد بود که وظیفه رصد زمین و جمع آوری داده ها برای پاسخ به بلایا و نقشه برداری و همچنین نظارت بر فعالیت های نظامی مانند پرتاب موشک با استفاده از حسگر مادون قرمز توسعه یافته توسط وزارت ایالات متحده را بر عهده خواهد داشت. دفاع وزارت. ALOS-4 جانشین ALOS-2 فعلی است و می تواند منطقه بسیار وسیع تری را مشاهده کند.

این پرتاب سومین پرتاب برای H3 خواهد بود، پس از اولین معرفی ناموفق در مارس 2023 و پرتاب موفقیت آمیز در 17 فوریه. در اولین تلاش، موتور مرحله دوم موشک مشتعل نشد و موشک باید همراه با محموله اصلی منهدم شود. ، ماهواره ای که قرار بود ALOS-3 باشد.

در طول پرواز آزمایشی موفق شماره 2 H3، دو ریزماهواره رصدی تجاری و یک ماکت ALOS را حمل کرد.

JAXA و پیمانکار اصلی آن صنایع سنگین میتسوبیشی در حال توسعه H3 به عنوان جانشین اصلی ترین هواپیمای فعلی خود یعنی H-2A هستند که قرار است پس از دو پرواز بازنشسته شود. MHI در نهایت تولید و راه اندازی H3 JAXA را بر عهده خواهد گرفت و امیدوار است بتواند آن را از نظر تجاری قابل دوام کند.

ژاپن قابلیت حمل و نقل فضایی با ثبات و رقابتی تجاری را کلید برنامه فضایی و امنیت ملی این کشور می داند.

موشک H3 به طول 57 متر (187 فوت) برای حمل محموله بیشتری نسبت به H-2A با حدود نیمی از هزینه پرتاب طراحی شده است.

ماری یاماگوچی، آسوشیتدپرس

دیدگاهتان را بنویسید