قانونگذاران توصیه می کنند که سوئد هزینه بیشتری برای دفاع و افزایش تعداد سربازان وظیفه بپردازد


کپنهاگ، دانمارک (AP) – کمیته پارلمانی سوئد روز جمعه توصیه کرد که سوئد باید بودجه نظامی خود را تا سال 2030 نزدیک به 54 میلیارد کرون (5 میلیارد دلار) افزایش دهد تا دفاع هوایی خود را تقویت کند و تعداد سربازان وظیفه را افزایش دهد.

کشور اسکاندیناوی در ماه مارس به ائتلاف ناتو پیوستدر نتیجه از دهه ها سیاست بی طرفی خارج شد تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین در سال 2022

گزارش کمیته دفاع، متشکل از نمایندگان هشت حزب سیاسی در پارلمان سوئد، می گوید که عضویت در ناتو و وضعیت امنیتی جدی نیاز به جاه طلبی های بالاتر دارد. در گزارش این کمیسیون با عنوان «توانایی دفاعی قوی، سوئد به عنوان متحد» آمده است: «حمله مسلحانه به سوئد یا متحدان ما را نمی توان رد کرد.

بر اساس این گزارش تقریباً 300 صفحه ای، که همچنین نشان می دهد که تعداد سربازان وظیفه باید به تدریج باید پدافند هوایی سوئد نیز برای مقابله با تهدیدات هواپیماهای بدون سرنشین گسترش یابد، باید موشک های جنگنده و کروز بیشتری خریداری شود و نیروی دریایی باید پرسنل بیشتری دریافت کند. نزول کردن. در سال 2032 به 12000 نفر افزایش یافت. در حال حاضر حدود 8000 سرباز در سوئد وجود دارد.

این توصیه به دنبال اقدامات مشابه دو همسایه اسکاندیناویایی که هر دو عضو قدیمی ناتو هستند، صورت می گیرد. اوایل این ماه نروژ گفت که به تدریج تعداد سربازان وظیفه را از 9000 نفر در حال حاضر به 13500 تا سال 2036 افزایش خواهد داد. در همین حال، دانمارک ماه گذشته اظهار داشت که می خواهد تعداد جوانانی را که به خدمت سربازی می روند افزایش دهد با تمدید خدمت اجباری به زنان و افزایش مدت خدمت از چهار به 11 ماه.

بودجه نظامی فعلی سوئد حدود 119 میلیارد کرون (11 میلیارد دلار) است.

ائتلاف سه حزبی راست میانه اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد، احتمالاً از بیشتر توصیه های کمیسیون در این گزارش که روز جمعه ارائه شد، پیروی خواهد کرد.

آسوشیتدپرس

دیدگاهتان را بنویسید